Communicatie en wervingscampagne The Enterprize Contest 2010


TEP2010_UNC


In 2009 ontwikkelde Uncorporate in samenwerking met CAFE OPEN de visuele identiteit, communicatie en wervingscampagne voor The Enterprize Contest, een nieuw project van Stadsontwikkeling Rotterdam ter stimulering van jong ondernemerschap. In 2010 kregen we de opdracht om de projectstijl aan te scherpen en wederom de campagne voor deze ondernemerswedstrijd te bedenken en uit te voeren. Meer dan vorig jaar moest duidelijk worden dat we op zoek waren naar jonge Rotterdammers tussen de 18 en 30 jaar die een eigen bedrijf willen beginnen, die het ook in huis hebben om ondernemer te zijn.

Concept

Identificatie met ‘de ondernemer’ stond dus centraal in de campagne van 2010. De stijl werd minder speels en veel zakelijker, ontdaan van onnodige details. In de middelen schoven we de inhoud naar voren; er kwamen korte videoportretten van ex-deelnemers, inmiddels trotse eigenaars van een eigen bedrijf (verspreid via social media). Van de flyer maakten we een minikrant; spreker Nalden en winnares 2009 Patricia Tang werden geïnterviewd en diverse andere oud-deelnemers deelden hun bedrijfsnieuws.


Verder lezen…


In de middelenmix kwam de nadruk te liggen op de actieve werving; één op één communicatie middels het flyerteam, zeer frequent aanwezig in de stad en op de kennisinstellingen en inzet van social media, voornamelijk Facebook en Twitter. Ook werd de pers intensiever benaderd, opdat er zoveel mogelijk over The Enterprize Contest werd geschreven, zowel in gedrukte als online media.

Resultaat

De campagne 2010 was wederom succesvol: meer dan genoeg kwalitatief hoge aanmeldingen, een groot aantal unieke bezoekers van de website en uitgebreid persoverzicht. Uit de evaluatie 2010 blijkt dat veel deelnemers op de Contest waren geattendeerd via vrienden, wat duidt op een steeds groter wordend vertrouwen in het merk The Enterprize.

In 2011 en 2012 kreeg Uncorporate de opdracht voor alle communicatieactiviteiten betreffende The Enterprize.