Campagne Rotterdam pakt uit!


rtdampaktuit_UNC_v2


In opdracht van communicatiebureau LubbeVlieger werkte Uncorporate aan de strategische/conceptuele uitwerking en uitvoering van ‘Rotterdam pakt uit!’, in samenwerking met Mindmovers.

De huizenmarkt ligt in 2009 (door de economische situatie) ‘op zijn gat’. Er staan veel huizen te koop en het is ‘lastig’ verkopen. Er is wel nog enige beweging in de startersmarkt, mensen die voor het eerst in hun leven een huis kopen. De in ontwikkeling zijnde website 1ekoophuis.nl moest de startersmarkt meer awareness geven en de verkoop te stimuleren, waarbij Rotterdam als stad op een positieve manier belicht wordt. ‘Rotterdam pakt uit!’ was een teasercampagne tijdens de zomermaanden, voorafgaand aan de lancering van 1ekoophuis.nl. Het door de stad fietsende promotieteam pakte juist van alles in: peperbussen, fietsenstallingen, standbeelden, zelfs de bezoekers van de festivals. Een inpakkende wethouder Karakus trapte af met de hoofdrol in een viral, waarvoor Uncorporate het concept bedacht.

Bij alle inpakacties werd verwezen naar de website rotterdampaktuit.nl. Daar kon je prijzen winnen door je favoriete plek in Rotterdam aan te wijzen en te omschrijven, eventueel met foto, wat ons relevante content en contacten opleverde.


Verder lezen…


In het verspreiden van dit inpakvirus speelde de Social Media een belangrijke rol.

Uncorporate ontwikkelde hiervoor een Social Media strategie, waarmee gedurende de weken steeds meer informatie werd prijsgegeven over de werkelijke toedracht van de teasercampagne: starters op de huizenmarkt kopen met voordeel en hebben ruime keuze in Rotterdam. Uncorporate ontwierp alle middelen die werden ingezet tijdens de Rotterdam pakt uit! Campagne.

In september ging rotterdampaktuit.nl over in 1ekoophuis.nl.

Uncorporate werkte mee aan de conceptontwikkeling van deze site en leverde het ontwerp. De website biedt een helder overzicht van alle regelingen die gelden voor de koopstarter, brengt de voordelen van je vestigen in Rotterdam in beeld (bij voorkeur uit naam van de huidige bewoners) en maakt het huizenaanbod voor de starter gemakkelijk vindbaar.

Bezoek 1ekoophuis.nl