In 2009 ontwikkelde Uncorporate in samenwerking met CAFE OPEN de visuele identiteit, communicatie en wervingscampagne voor The Enterprize Contest, een nieuw project van Stadsontwikkeling Rotterdam ter stimulering van jong ondernemerschap. In 2010 kregen we de opdracht om de projectstijl aan te scherpen en wederom de campagne voor deze ondernemerswedstrijd te bedenken en uit te voeren. Meer dan vorig jaar moest duidelijk worden dat we op zoek waren naar jonge Rotterdammers tussen de 18 en 30 jaar die een eigen bedrijf willen beginnen, die het ook in huis hebben om ondernemer te zijn.
Concept
Identificatie met ‘de ondernemer’ stond dus centraal in de campagne van 2010. De stijl werd minder speels en veel zakelijker, ontdaan van onnodige details. In de middelen schoven we de inhoud naar voren; er kwamen korte videoportretten van ex-deelnemers, inmiddels trotse eigenaars van een eigen bedrijf (verspreid via social media). Van de flyer maakten we een minikrant; spreker Nalden en winnares 2009 Patricia Tang werden geïnterviewd en diverse andere oud-deelnemers deelden hun bedrijfsnieuws.