In opdracht van communicatiebureau LubbeVlieger werkte Uncorporate aan de strategische/conceptuele uitwerking en uitvoering van ‘Rotterdam pakt uit!’, in samenwerking met Mindmovers.
De huizenmarkt ligt in 2009 (door de economische situatie) ‘op zijn gat’. Er staan veel huizen te koop en het is ‘lastig’ verkopen. Er is wel nog enige beweging in de startersmarkt, mensen die voor het eerst in hun leven een huis kopen. De in ontwikkeling zijnde website 1ekoophuis.nl moest de startersmarkt meer awareness geven en de verkoop te stimuleren, waarbij Rotterdam als stad op een positieve manier belicht wordt. ‘Rotterdam pakt uit!’ was een teasercampagne tijdens de zomermaanden, voorafgaand aan de lancering van 1ekoophuis.nl. Het door de stad fietsende promotieteam pakte juist van alles in: peperbussen, fietsenstallingen, standbeelden, zelfs de bezoekers van de festivals. Een inpakkende wethouder Karakus trapte af met de hoofdrol in een viral, waarvoor Uncorporate het concept bedacht.
Bij alle inpakacties werd verwezen naar de website rotterdampaktuit.nl. Daar kon je prijzen winnen door je favoriete plek in Rotterdam aan te wijzen en te omschrijven, eventueel met foto, wat ons relevante content en contacten opleverde.