Weblaunch actie ikzithier.nl


ikzithier_UNC_v2


Uncorporate werd door vastgoedcommunicatiebureau Zzesto gevraagd om een weblaunchactie te bedenken die de website www.ikzithier.nl na ‘renovatie’ in een klap onder de aandacht zou brengen bij een groot gedeelte van de doelgroep en in tweede instantie bij de pers, en die het aantal bezoekers structureel zou verhogen. Ikzithier.nl is dé portal naar relevante informatie over alles wat met huisvesting voor jongeren en jong volwassenen (schoolgaand/studerend/werkend,16-26jr.) te maken heeft, van verzekeringen, veiligheid tot tips over goedkope koopwoningen. Het enige wat je niet op de website vindt, zijn de woningen zelf.

Concept

De actie werd een videowedstrijd (die 2x per jaar plaats zou vinden). We vroegen jongeren een filmpje (max. 30 sec) maken van de plek waar zij nu wonen rond een bepaald onderwerp. Ze melden zich aan voor de wedstrijd op ikzithier.nl met contactgegevens en een link naar het filmpje op bijvoorbeeld Youtube.


Verder lezen…


Bij het uploaden kun je je filmpje direct doorsturen naar vrienden of op je Hyves/Facebook/Twitter profiel plaatsen. Alle ingeleverde filmpjes zijn te bekijken op ikzithier.nl. Bezoekers kunnen stemmen op het leukste filmpje en deze eveneens direct doorsturen. Degene met de meeste stemmen wint.

Uncorporate. liet de Tividorfabriek een ‘voorbeeld’-filmpje maken, dat op de site geplaatst werd en verspreid over het internet via de Social Media. Verspreiding van persberichten en flyers over de actie werd verzorgd door de samenwerkingspartners, zoals de Gemeente Den Haag, JIP, Vestia en Haag Wonen. Uncorporate. adviseerde gewicht in de schaal te leggen door de winnaar van de videocontest een relevante prijs aan te bieden: het winnen van een (tijdelijke) woning. Deze virale actie leverde aanzienlijk meer traffic op naar de site, en droeg zo bij aan de naamsbekendheid van de site.

Bezoek ikzithier.nl